sunnuntai 22. maaliskuuta 2015

Viikon blogihaaste - hups....


1. Kun harjoittelin ilman satulaa selkään nousua Fidelillä ensin en hypännyt tarpeeksi korkealle ja valuin alas. Sitten kun otin kunnolla vauhtia, ja Jaana vielä jotain sähläsi, lensin hienosti ponin yli ja toiselle puolelle alas pää edellä :D Ette kyl arvaa kauan naurettiin :"D 

2. Olin maneesissa ratsastamassa Qallella ilman satulaa, käveltiin pitkin ohjin loppukäyntejä, kun ilmeisesti joku koira lähti jahtaamaan tallikissaa maneesin ulkopuolella ja kissa hyppäsi maneesin seinää päin, Qalle säikähti ja minä jäin sitten siihen maahan kun heppa otti pari sivuhyppyä.
3. Kun kävin vielä tunnilla, ratsastin tallin kilteimmällä Aatu-hepalla. Tehtävänä oli laukata pitkäsivu, helppoa vai mitä? Aatu kuitenkin oli puoliksi unissaan ja keskellä pitkää sivua kaatui maneesin hiekassa olevaan pieneen töyssyyn. Mulle tai hepalle ei käyny mitään ja Aatu nousi vasta kun itsekkin olin ylhäällä.

4. Elämäni ensimmäinen tippuminen... Ratsastin tunnilla Jolly-nimisellä pienellä ponilla, kun maneesin takana olevassa tarhassa oleva hevonen alkoi laukata ja Jolly näki ikkunasta vilauksen juoksevasta hevosesta ja otti pari sivuloikkaa ja kun hevonen pysähtyi, multa meni tasapaino ja tulin kuperkeikalla alas hevosen viereen joka töllötti minua ihmeissään :DD Tipuin vasta kun poni seisoi ihan paikallaan..... :---D
5. Qalle oli juuri klipattu ja oli pientä pakkasta joten ruunalla oli virtaa. Hypättiin pienen kavaletin yli ja olin kääntämässä heppaa vasemmalle, kun Qalle pukitti, lähti ryntäämään oikealle ja minä roikuin noin 10 m mukana, kunnes tasapainon pettäessä rösähdin alas.

6. Ratsastin Fidelillä ilman satulaa, yritin tehdä maailmanympärys matkan selässä ja juuri kun olin kääntymässä, poni otti käynti askeleen ja liu´uin alas.. Kun yritin takaisin selkään jakkaralta, nostin juuri oikean jalan ponin yli, Fidel lähti kävelemään ja en ollut päässyt vielä kunnolla kyytiin ja parin metrin päässä tipahdin alas.. :--D

7. Ratsastin Torsti - nimisellå vuoniksella leikki tunnilla.Leikkinä oli "maa, meri ja taivas" eli opettaja huutaa jonkin noista kolmesta ja ratsukoiden täytyy mennä kiireellä opettajan sanomaan kohtaan (maneesi oli jarttu kolmeen lohkoon). Opettaja huuti "taivas!" ja minä ja Torsti nostimme nopeasti laukan ja laukkasimme maneesin toiseen päähän. Mutta poni ei pysähtynytkään.. Jatkoimme laukassa ja teimme ison ympyrän vasemmalle ja poistumme oikealta lohkolta toiselle, mutta silti kerkesimme vielä hyvin takaisin oikeaan paikkaan ja emme pudonneet pois leikistä :D Opettaja, ja kaikki muut, minä mukaan lukien nauroimme kuollaksemme meidän outoja kiehkuroita. :-D

Kielto viime kisoissa (harmi et tolppa on eessä...)

Mutta eipä muuta tällä kertaa, ens postaus tulee tässä lähipäivinä. :) Vaihdoin muuten ulkoasun vasta, mitä tykkäätte? :) Moikka!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti